fintochgott.blogg.se

Denna bloggen kommer vara mest om bakning. Det kommer komma inspiration, recept med mera. Kika gärna in oftare här på denna bloggen:) . Vi hörs ;)

Hallon Cupcakes ;)

Publicerad 2013-02-15 10:50:00 i Allmänt,

I somras så gjorde jag Hallon Cupcakes och jag tänkte att jag kunde lägga ut en bild på en av mina cupcakes och lägga ut receptet här ;)  
 
 
Det här behöver ni:
 
3st ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 gram smör
1 dl mjölk
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
En nypa salt
Saft och skal från en citron
3 dl hallon
 
Frosting:
 
3 dl florsocker
150 gram philadelphiaost
1,5 dl hallon
 
Garnering:
 
Färska hallon
Och Strössel om du vill
 
Såhär gör du: Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg, socker och vaniljsocker riktigt vitt och pösigt.Smält smöret och sedan häll i mjölken och blanda ner i äggsmeten. Blanda mjöl, bakpulver och salt och blanda försiktigt ner i smeten. Blanda i rivet skal och saft från en citron. Vänd försiktigt ner hallonen. Placera ut muffinsformar på en plåt och fyll med smet upp till 3/4. Grädda i mitten av ugnen ca 15 minuter. Låt svalna. 
Såhär gör du Frostingen: Rör florsocker och ost till frostingen krämigt. Vänd försiktigt ner hallonen. Bred frostingen på de avsvalnade muffinsarna och garnera med hallon och strössel om du vill.
Lycka till!
 
Om ni vill se hur mina blev i somras så kan ni titta på bilden där nere. Jag satte även på strössel på mina för att dom skulle bli lite extra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela